מיתוג עסקי: להפוך לאימפריה באינטרנט

July 24, 2014

מיתוג עסקי

פעם, כדי להפוך לאימפריה, הייתם צריכים:

  • להשתלט פיזית ופוליטית על מדינה
  • לשלוט ביד רמה על הנתינים
  • להעסיק משרתים
  • להחזיק צבא
  • לצאת למסע רב שנים, לכבוש ולספח מדינות אחרות

מזל טוב! אתם אימפריה.

היום זה טיפ-טיפה שונה. יש לנו אינטרנט. כלי מופלא אשר באמצעותו כל חברה, קטנה כגדולה, יכולה להפוך לאימפריה בתחום שלה.

איך זה קורה? מיתוג מדויק לעסק + שיווק נכון.

מיתוג עסקי באינטרנט מתחיל בניראות של האתר. נכון, המציאות שטחית ורדודה אבל מה לעשות, חוש הראיה הוא הראשון לשדר למוח ואנחנו אוהבים להתבונן בדברים יפים. עיצוב האתר ברוח הנושא – זה האל”ף בי”ת במיתוג עסקי באינטרנט. לא מספיק שהאתר יהיה יפה וחתיך, הוא גם חייב לשדר על אותו גל עם הנושא שאותו הוא מציג. למשל – אתר בנושא תזונה בריאה יעוצב לרוב בצבעים חיים, הרבה ירוק, תמונות של פירות וירקות וכדומה, כי אם הצבעים השולטים יהיו אפור וחום עם תמונות וינטאג’ של אנשים רזים אולי נחשוב שהגענו לאתר הנצחה של גיבורי העליה השלישית.

דגש חשוב בנושא העיצוב – לוגו. משם הכל מתחיל. אל תתחילו לחשוב על עיצוב האתר לפני שהחלטתם על לוגו שבאמת מתאים למה שאתם רוצים לשדר. אל תתפשרו על לוגו שנראה לכם סתמי או שאינו לטעמכם (מה שנקרא – אם יש ספק אז אין ספק). לוגו הוא לב הויזואליות של העסק שלכם והוא זה שיוביל את עיצוב האתר, כרטיסי ביקור, קמפיינים, עיטורים לספלי קפה כמתנה לחג וכו’.

שיווק נכון באינטרנט – כדי להעשיר את תוצאות החיפוש בגוגל בכל טוב

אין דבר יותר מעצבן מלחפש את שם המותג שלכם בגוגל ולהיתקל בתוצאה לא מחמיאה. מעבר לפגיעה באגו, תוצאה שלילית (מטופשת ככל שתהיה) עושה נזק תדמיתי. אם מישהו שקל לעבוד איתכם ונתקל בתלונה סתמית של שולה מרעננה < שבשנת 2008 הגיעה אליכם למשרד ופקידת הקבלה הוציאה לה לשון (כי הייתה באמצע הגלידה) > ואוי ואבוי התלונה התמקמה לה במקום השני, אז אולי לצערנו הוא יחליט לעבוד עם החברה המתחרה (שם אסור לאכול גלידה בקבלה, פעולת מנע מצוינת נגד הוצאת לשון בשוגג ללקוחות).
בקיצור, אתם רוצים שכל מי שיחפש את שם המותג שלכם, בכל רגע נתון, ייתקל אך ורק בתוצאות מחמיאות – וכמה שיותר.

מה הקשר לאימפריה?

מעבר לשלל תוצאות מופלאות תחת שם המותג שלכם, אתם רוצים להופיע בכל חיפוש אפשרי הקשור לבית העסק – וכמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. פה טמון הסוד לבניית אימפריה באינטרנט.

אתר שנראה טוב + עשיר בעמודים עם תוכן מעולה + אופטימיזציה מושלמת + פופולרי ברחבי הרשת = אימפריה בתחומו בגוגל.

בואו להרחיב את הידע בנושא בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט

איך נראית אימפריית אינטרנט? קחו למשל את הלקוח הדמיוני שלנו לצורך המחשה: “דובי-קוטר אכפת לי”.
קודם כל, בחיפוש שם המותג “דובי קוטר”, התוצאה הראשונה תהיה האתר הרשמי “דובי קוטר אכפת לי בע”מ” ולאחריה בעמוד הראשון והשני שלל תוצאות מהללות ומשבחות את המוצרים של דובי קוטר, בלוג אישי “דובי דוב מקטר”, כתבת יח”צ משגעת באחד האתרים הגדולים וכדומה. (בעמוד 4 יש כתבת נגד מטעם ספחת אבל מי מגיע לעמוד 4). מעבר לשם המותג, בביטויים תחרותיים מאוד (בממלכת הדובונים כמובן) כגון “ברד קשת בענן”, צמר גפן ענני מתוק”, “קרן אור בטעמים” וכו’ – העמודים הרלוונטיים מתוך האתר של דובי קוטר יופיעו גבוה מאוד בתוצאות החיפוש (מקום ראשון או שני, שני אחרי ויקיפדיה וגם אותו תכף נעבור).

מפה לשם, דובי קוטר הוא כולה עוסק מורשה שעובד מהבית אבל בזכות השיווק הנכון נמצא בכל מקום בגוגל, לקוחות פוטנציאליים בטוחים שנמצאת שם חברת ענק והופס! הנבואה שמגשימה את עצמה – דובי קוטר התחיל לעשות מליונים וכיום הוא מתגורר בענן-וילה ושינה את שמו לדובי-עושר.

הסוד הוא ליצור תחושה של חברת ענק, אפילו אם אתם חברת בוטיק של שני עובדים במחסן קטן בדרום תל אביב (שכירות נמוכה!). ככל שיראו אתכם יותר, כך תיכנסו יותר לתת המודע של הגולשים שהם הלקוחות הפוטנציאליים החדשים שלכם. תתמידו בדרך הזו וההצלחה העסקית כבר תגיע עם האימפריה האינטרנטית שבניתם בקפידה.

*אני חוזר ומדגיש – גם כאן אין ניסים ונפלאות, אימפריה לא בונים ביום אחד. סבלנות, נחישות, צעד אחר צעד ותהנו מתוצאות נהדרות לטווח הארוך. תשאלו את דובי.

או שתשאלו אותי – מוזמנים ליצור קשר ונדבר