קידום אתרים בארץ VS קידום בחו”ל

November 13, 2016

קידום אתרים בחו"ל לעומת בארץ

מקדמי אתרים רבים שהתנסו בקידום אתרים בארץ לעומת קידום בחו”ל, יכולים להעיד שיש הבדל גדול, ויש שגם יגידו, תהומי, בין השניים. במרבית המקרים, קידום בארץ נחשב ליותר פשוט וקל מאשר בחו”ל ולכן יש מקדמי אתרים רבים שמעדיפים להיצמד לקרקע בטוחה.

לעומתם, יש מקדמי אתרים שאוהבים לקחת על עצמם את האתגר ולקדם גם בחו”ל, ובלא מעט מקרים הם יכולים גם לגבות עבור השירות פחות כסף מאשר חברות קידום שנמצאות בחו”ל.

לחצו לקבלת הצעת מחיר לקידום בחו”ל

אז מה בדיוק הופך את הקידום בארץ לשונה כל כך מהקידום בחו”ל?

רמת התחרותיות

אין מה לעשות, רמת התחרותיות בחו”ל היא גדולה פי כמה וכמה מאשר זו בארץ, מהסיבה הפשוטה שגוגל ישראל משרת בסף הכל כמה מיליוני גולשים בודדים ואילו אתרי גוגל הזרים ברחבי העולם משרתים מאות מליוני גולשים. רק בארה”ב עצמה יש למעלה מ- 300 מליון משתמשי גוגל.

מן הסתם, ככל שיש יותר תחרות ויותר שחקנים מתחרים על אותו שטח מצומצם של 10 תוצאות אורגניות ומספר תוצאות ממומנות (רובם המוחלט של המחפשים לא עוברים לעמוד ה-2 בגוגל) כך נדרשים יותר משאבים וזמן על מנת להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

שליטה בשפות זרות

בעוד רוב החיפושים בגוגל ישראל מתבצעים בעברית ולכן רוב מקדמי האתרים יכולים להשתמש בכותבי תוכן מקומיים, קידום אתרים בחו”ל דורש בדרך כלל לשכור אנשי תוכן שדוברים את השפה בה כתוב האתר ברמת שפת אם בדגש על הניואנסים המקומיים של אזורים שונים בעולם (לדוגמה, על מנת לקדם אתר הנמצא בגוגל אנגליה, רצוי לקחת כותב תוכן אנגלי ולא כותב תוכן אמריקאי). הדבר משפיע ישירות על העלויות של כתיבת התכנים, מכיוון שכתיבת תכנים בשפה זרה היא בדרך כלל יקרה יותר מכתיבת תכנים בעברית, לפחות במקרים בהם שוכרים דוברי שפה זרה הנמצאים פה  בארץ…

אנגלית זאת דוגמא קלה – מה לגבי שפות שרובנו לא דוברים אותן, שלא לומר – מכירים מעל 3 מילים? בשפות אלו, האתגר הינו משמעותי פי כמה – קשה מאד להצטיין ב- SEO מבלי להכיר את השפה שבה מעוניינים לקדם, קל וחומר כאשר מדובר בשווקים תחרותיים תחרותי כמו גרמניה, צרפת ועוד.

תשתיות

למרות שמחירי האחסון בחו”ל הם לרוב זולים יותר מאשר בארץ, התשתית של אתרים רבים בחו”ל היא מורכבת יותר מכיוון שהם משרתים הרבה יותר גולשים בבת אחת וגם חשופים יותר לפריצות. לכן, במקרים רבים יש צורך לשכור שרת וירטואלי או אפילו שרת ייעודי במקום אחסון משותף על מנת שהאתר ירוץ בצורה תקינה ויהיה זמין לפחות 99% אחוז מן הזמן (הסטנדרט בתחום). כפועל יוצא מכך, המקדם לא יכול תמיד לדאוג לתשתית בעצמו וצריך לשכור פרילנסרים או עובדים נוספים שידאגו לאתר.

מעבר לכך, גם אם כיום הסברה הרווחת היא שגוגל מתחשב פחות במדינה בה מאוחסן האתר, חשוב עדיין לבחור בחברת אחסון מקומית על מנת שהאתר ייטען מהר אצל הגולשים שמהווים את קהל היעד העיקרי שלו.

היבט נוסף של נושא התשתיות – הקמת אתרים לצורך קידום ופרסום לקוחות בשוק המקומי. אין מה לעשות, קידום אורגני עדיין נשען במידה רבה על קישורים חיצוניים ושלא יספרו לכם סיפורי מעשייה. על מנת להשיג קישורים חיצוניים לצורך קידום אתרי לקוח צריך בין היתר להשקיע בתשתיות של אתרים תומכים ולתחזק אותם לאורך זמן – דבר זה יאפשר גם להשיג שיתופי פעולה איכותיים וגם להקים מערך אתרים שיוכל לתמוך בלקוחות נוספים.

קידום לוקאלי

הקידום הלוקאלי בארץ לא נמצא בראש סדר העדיפויות של רוב מקדמי האתרים מכיוון שההשפעה שלו זניחה יחסית ולעתים קרובות מספיק לפתוח דף בגוגל פלוס על מנת שהאתר יופיע בגרף הידע או במפות גוגל. לעומת זאת, בחו”ל, החיפוש הלוקאלי הוא כבר הרבה יותר משמעותי ומאתגר, במיוחד עבור עסקים מקומיים.

בארה”ב לדוגמא זה בולט במיוחד, מפני שמדובר במדינה ענקית שמשתרעת על פני שטח עצום וישנה חשיבות רבה למיקום של העסק – ברמת המדינה (State), העיר ואפילו המיקוד (Zip Code).

למעשה, קידום לוקאלי הוא תחום התמחות בפני עצמו: דורש ידע וסט כלים שונה במקצת מאשר קידום אתרים קלאסי: למשל, צריך לדעת בדיוק כיצד לאמת את העסק בצורה פיזית, לרשום אותו באינדקסים מקומיים שונים בצורה מתאימה ואיך בדיוק אפשר לקדם מספר עסקים של אותו בעלים מבלי לעבור על החוקים המנחים של גוגל. גם צבירת ביקורות חיוביות לעסק בלי לקנות אותן בדרכים עקלקלות מהווה אתגר לא קטן.

שינויים באלגוריתם

לעתים קרובות, גוגל מבצעת שינויים באלגוריתם באזורים שונים בעולם באופן הדרגתי ולכן ייתכן שמקדם אתרים שרוצה לקדם בחו”ל יאלץ להתמודד עם שינויים תכופים יותר ולעקוב אחר “מזג האוויר” בגוגל באופן תדיר יותר באמצעות אתרים כמו MOZ.

בנוסף לכך, עדכונים רבים מתנהגים בצורה שונה במדינות שונות. למשל, בגלל שגוגל יכול לזהות טקסט איכותי בצורה טובה יותר באנגלית מאשר בעברית (בין היתר על ידי מדידת רמת הקריאות של הטקסט), הרי שעדכון פנדה שעסק בעיקר בתוכן, הורגש בצורה חלשה יחסית בארץ (לפחות בעדכונים הראשונים). גם מידת ההשפעה של עדכונים כמו פינגווין שנועד לזהות קישורים לא טבעיים יכולה להשתנות באופן דרסטי בין מדינה למדינה כתלות בכמות הספאם שיש בה.

ניהול אתרים מרובי שפות

במקרים מסוימים נוכל להשתמש באתרים נפרדים לחלוטין עבור גרסאות שונות של האתר במספר שפות, אבל אם מספר השפות הוא גדול יחסית או שיש לנו אתרים המיועדים לגולשים מאזורים שונים בעולם, לפעמים יהיה לנו יותר כדאי להשתמש בסאב דומיינים או ספריות משנה בתוך האתר.

על מנת לעשות זאת, עלינו להכיר את השימוש בתגי השפות והתגים האזוריים. למשל, אם נרצה לייעד חלק מהאתר עבור גולשים דוברי ספרדית מארה”ב, נצטרך להשתמש בפורמט הבא בתוך חלק ה – HEAD:
<link rel=”alternate” hreflang=”es” href=” http://example.com/us-es” />

בנוסף לכך, נוכל לשלוח לגוגל מפת אתר עבור חלקים שונים באתר. במקרים בהם אנחנו מציגים תכנים דומים בכתובות שונות, יהיה לנו עדיף להשתמש בתג קנוניקל.

לא רק גוגל

למרות שגוגל עדיין שולט בזירת החיפוש העולמית, יש מנועי חיפוש שכבר מצליחים לנשוף לו בעורף כמו בינג בארה”ב או יאנדקס ברוסיה. לכן, אי אפשר להתחמק מהתאמת האתר גם למנועי חיפוש אלו. לפעמיים השינויים הם מינוריים יותר ולפעמיים הם משמעותיים יותר, אבל בכל מקרה, חשוב להכיר אותם ולפעול בהתאם.

על כותב המאמר:

דניאל זריהן
מקדם אתרים ומשווק אינטרנטי, אוהב לחפור (וירטואלית) על קידום אתרים מבוקר עד ערב, כותב בלוג מגניב על התחום (כך אמרו לי) וגם עושה עוד דברים כמו להיות בעל ואבא.