אם אינכם עוסקים בתחום קידום האתרים אך התעניינתם בנושא, בטח כבר שמעתם את המונח SEO וטעיתם לחשוב שקידום אתרים זה SEO ולהפך. אז זהו שלא בדיוק. להגיד ש SEO וקידום אתרים זה אותו הדבר זה בערך כמו להגיד שמנוע ומכונית זה אותו הדבר. בואו נשים דברים על דיוקם ונעשה קצת סדר בבלאגן.
משמעותו המילולית של המונח SEO היא – Search Engine Optimization, ובתרגום לשפת הקודש – "אופטימיזציה למנועי חיפוש". אופטימיזציה היא למעשה פעולה אשר אנו מבצעים באתר האינטרנט, על מנת להתאים אותו למנועי חיפוש, כלומר, ביצוע התאמות ושיפורים של התוכן והכותרות באתר, באופן ספציפי אשר בעזרתו האתר יוכל להופיע בתוצאות לפי ביטויי חיפוש מסוימים, אליהם אנחנו מכוונים את האתר. בואו ניקח לדוגמה אתר בנושא ציוד משרדי שמוכר בין היתר כסאות מחשב. על מנת שהאתר יופיע בחיפוש "כסא מחשב", עליו להכיל עמוד יעודי לכסאות מחשב ובו כותרות SEO המכילות את הביטוי "כסא מחשב".
*שימו לב! ישנה דרך מסוימת לביצוע האופטימיזציה באופן הנכון (איפה לכתוב מה, כמה ולמה), אני לא נכנס כאן לפרטים טכניים כיוון שאינני מעוניין להרדים אתכם אלא רק להסביר באופן כללי. מעבר לביצוע האופטימיזציה באופן נכון ברמה הטכנית, חשוב לזכור שמי שקורא את התוכן (מלבד הבוטים של גוגל) הם אנשים. לכן חשוב להקפיד על כותרות מזמינות שעברו קופירייטינג ולא כאלה שאוספות כמה שיותר ביטויי מפתח – גוגל מזהה מניפולציות ואנחנו רוצים תוכן ידידותי לגולשים.
לדוגמה, מה *לא* לעשות: "כסא מחשב | כסאות מחשב | כיסא מחשב | כסא למחשב" – כותרות בסגנון זה פסו מהעולם לפני שנים רבות, הימנעו מדבר כזה כאילו שהתחת שלכם תלוי בכסא מחשב אורטופדי. לפיכך, SEO נועד להפוך את האתר לידידותי למנועי חיפוש. הוא מסייע לאתר לתקשר עם גוגל טוב יותר, לדבר "גוגלית" שוטפת. SEO שנעשה באופן נכון, יעזור לאתר שלכם להופיע בתוצאות החיפוש בכל הביטויים הרלוונטיים לכם. SEO הוא למעשה הבסיס לכל עבודת קידום האתר (טה טה טה טהדם – הגענו לנושא השני!).
"האתר שלי נמצא בעמוד 3 בביטוי הראשי – איך מקדמים אותו לעמוד הראשון?"
שאלה יפה ונכונה שנשאלת הרבה. כפי שהסברתי קודם, ה- SEO עוזר לאתר להופיע בתוצאות החיפוש לפי ביטויים מסוימים, אך רק להופיע בביטוי מסוים לא מספיק לנו. אנחנו רוצים להופיע בעמוד הראשון – וכמה שיותר גבוה, נכון? נכון. SEO הוא הבסיס וחלק קטן מכל העולם הזה שנקרא קידום אתרים. כלומר, אחרי שסיימנו לבצע אופטימיזציה בדפי האתר וגילינו לשמחתנו שגוגל מזהה אותנו ומכיר בקיומנו – זה הזמן להתחיל בעבודת הקידום שמשמעותה: הגדלת הפופולריות של האתר ברחבי הרשת. ככל שהאתר שלנו יהיה יותר פופולרי ואהוב ע"י הגולשים, כך גם גוגל יאהב אותו ויתן לו עדיפות על פני אתרים אחרים.
גוגל אוהב לקדם בתוצאות אתרים שגולשים אוהבים. גולשים אוהבים אתרים נעימים לגלישה המגישים תוכן רלוונטי, איכותי ומעניין. ככל שתקפידו על תוכן מעניין ורלוונטי, כך תגדילו את הסיכויים לקבל המלצות נייטרליות, קישורים טבעיים מאתרים אחרים ושיתופים ברשתות חברתיות. בונוס למשקיעים: כאשר מעלים עמוד תוכן חדש באתר מקודם הנחשב חזק בעיני הגולשים וגוגל כאחד, אין בהכרח צורך "לתת לו חיזוקים חיוביים" כדי שיתקדם לעמוד הראשון. כשהאתר חזק ומפרסמים עמוד חדש עם תוכן חדש – מספיק שתעשו אופטימיזציה נכונה והופס, העמוד יתקדם צ'יק צ'ק במעלה תוצאות החיפוש ללא מאמץ מיוחד. איזה כיף?
אז מה היה לנו שם?
אופטימיזציה = SEO – כדי שגוגל יכיר בקיומו של האתר.
קידום אתרים – לעזור לאתר לטפס במעלה תוצאות החיפוש ע"י הגדלת הפופולריות שלו.
מקווה שהצלחתי לעזור למי שעד היום לא היה סגור על המינוחים המדויקים.
אם עדיין משהו לא ברור, אתם כמובן מוזמנים ליצור איתי קשר ונדבר.