תתקדמו לטבעונות ו…גם בגוגל

November 11, 2014

קידום בגוגל וטבעונות

זה שאני מקדם אתרים ובונה אסטרטגיות שיווק באינטרנט זה כבר ידוע.
אני לא חושב שהרבה אנשים יודעים שאני גם טבעוני אדוק מזה למעלה משנתיים. אכן, יום אחד, בעקבות בת הזוג שלי, החלטתי גם אני להוציא את הבשר, החלב והביצים מהתפריט.

מה קרה מאז?

קודם כל, למרבה הפלא, לא גוועתי ברעב (בשונה מהדעה הרווחת והחשש העיקרי ש”לא יהיה מה לאכול”).
מעבר לכך, מתוקף היותי בשלן ואופה בדם (הינה עוד משהו שבטח לא ידעתם עלי – אני משוגע על המטבח!), גיליתי עולם קולינרי שלם, שופע, צבעוני, מוסרי ואפילו הרבה יותר בריא. שיניתי את חומרי הגלם, התחילתי לעבוד עם המון ירקות, דגנים וקטניות, גיליתי את הסייטן ואפילו התאהבתי בנפלאות הטופו.
עם הטופו הייתה לי מערכת יחסים של בעיקר שנאה, אבל ברגע שלמדתי לעבוד איתו והבנתי עד כמה האפשרויות שלו בלתי מוגבלות – התאהבתי בו והוא מככב אצלי בבישולים, החל מקציצות לחריימה (ברוטב מרוקאי אסלי!) ועד לממרחי “גבינה” בעשבי תיבול.

לאכול בחוץ

אני אוהב לבשל ואני אוהב לאכול. ובין היתר אני אוהב לאכול בחוץ. אבל בתור אחד שנהג בעבר להזמין סטייקים ועוגות גבינה בכל יציאה מהבית, פתאום האופציות הללו נסגרו בפני ונותרתי עם הבעיה הגדולה שמלווה כל טבעוני במסעדה – מה לאכול? זה מתחיל בשאלה “מה יש לכם טבעוני?” וממשיך בלהזמין סלט שהוציאו ממנו את נתחי העוף, או פסטה שהוציאו לה את הנשמה. כמובן שעם הזמן זה השתפר מעט, וכבר קיימות היום הרבה יותר אופציות לטבעונים לאכול בחוץ, גם מסעדות שהן 100% טבעוניות וגם מקומות רבים שהבינו את הצורך והוציאו סדרת מנות טבעוניות.
אבל זה עדיין לא מספיק. אנחנו בני אדם, ובני אדם אוהבים לגוון את האוכל. אוהבים לטעום טעמים מעניינים ולנסות דברים חדשים.

אני יודע שישנם, ואף מכיר אנשים רבים, שעדיין צורכים מזון מהחי, והיו רוצים לעשות את השינוי לטבעונות, אך ההיצע הקולינרי הקיים פשוט לא מספק אותם. הם חוששים מכך שיעברו לטבעונות ויישארו רעבים, או לחילופין ייאלצו להסתפק רק בטופו וחסה. המיתוס הזה שטבעונים ניזונים מכלום וחצי ומאוכל חסר טעם חייב לעבור מהעולם. אנשים שאינם טבעונים מוכרחים להיחשף לשפע הטעמים והאפשרויות הבלתי מוגבלות שיש במטבח הטבעוני. בנוסף, אנשים שכבר עברו לטבעונות – מגיע להם להכיר עוד ועוד אפשרויות ורעיונות למטעמים, כיוון שבכל זאת – אנחנו אוהבים לאכול ולגוון.

הרעיון על המהלך הטבעוני

יום בהיר אחד, בשעות הערב, הייתי מחוץ לבית, כרגיל הייתי רעב, ופתאום זה הכה בי – בואו נעשה מהלך שישדרג את הקולינריה הטבעונית בארץ! בואו נעודד עסקים מתחום האוכל לעשות את הצעד הזה שאולי הם רוצים אך חוששים!

פאוזה קטנה כדי לתת רקע לצורך ההמשך:

את אורי שביט, בלוגרית האוכל מהבלוג הנפלא “טבעוניות נהנות יותר“, הכרתי בסמוך למעבר שלי לטבעונות.
כיאה לבשלן חובב וטבעוני מתחיל, התחלתי לשוטט בפייסבוק ובגוגל למצוא רעיונות למטבח וכך הגעתי לבלוג של אורי. היות שקידום אתרים גם נמצא בדם שלי, הרגשתי שאני רוצה לעזור ולקדם באינטרנט כל דבר שיתרום לקידום הטבעונות בארץ. עזרתי לה רבות עם קידום הבלוג בגוגל וכך בעצם התחלנו לעבוד ביחד וגם נהיינו חברים מאוד טובים.

ובחזרה לרצף הסיפור המקורי:
כשחשבתי על ביצוע המהלך הטבעוני, היה לי ברור שאורי שביט צריכה להיות חלק ממנו. אני אמנם בשלן לא רע בכלל, אבל למהלך כזה צריך לגייס מקצוענים. וכך נולד הרעיון של שיתוף הפעולה הנהדר הזה – קידום מהלכים טבעוניים בבית העסק בעזרתה האדיבה של אורי, וקידום העסק בגוגל – בעזרתי.