טוויטר – המדריך לצייצן המתחיל

October 6, 2014

טוויטר המדריך לצייצן המתחיל

טוויטר. אני מניח שחלק מכם מכירים היטב את הפלטפורמה הזו, בעוד שחלקכם רק שמעו עליה אך לא העזו לבקר שם מעולם.
בשונה מפייסבוק, טוויטר זו אינה רשת חברתית, אלא מעין מיקרו-בלוגינג, בו הקונספט בנוי על עוקבים* ונעקבים** ולא על חברויות.
את טוויטר הכרתי אי שם בשנת 2010 שנים ומאז אני לא מפסיק לצייץ…

(*עוקבים = משתמשים שהוסיפו אותך לרשימת המעקב שלהם ורואים את הציוצים שלך אצלם בפיד*** הכללי.
**נעקבים = משתמשים אשר אתה הוספת לרשימת המעקב שלך ואותם תראה אצלך בפיד.
***פיד כללי / אישי = עמוד המציג את זרם הציוצים של כל הנעקבים שלך / כל הציוצים שלך)

animal, bird, twitter icon

אז מה הקשר בין טוויטר לשיווק העסק?

מדובר בקשר עקיף. כלי עזר שיכול לעזור לכם לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם.
אבל איך? קל מאוד לעשות טעויות ולהתייאש כבר בתחילת הדרך אם לא עושים זאת כמו שצריך.

לכן, כתבתי עבורכם מספר טיפים שימושיים לטוויטריסט השיווקי המתחיל:

1. הירשמו כיוזר פרטי עם התמונה שלכם ולא כיוזר עסקי הנושא את שם העסק והלוגו.
כל עוד אתם לא מותג בין לאומי או אתר חדשות מוביל, אין לכם מה לחפש בטוויטר בתור עסק אנונימי. קל יותר לייצר עוקבים כבן אדם פרטי ולא כחברה.
למה? כיוון שהגולשים בטוויטר מאסו ביצרני תכנים שיווקיים המפיצים “ספאם”. חלקם אף יחסמו אתכם וידווחו עליכם כעל פרופיל זדוני.

2. הכניסו קצת תוכן לפני הוספת נעקבים.
* שימו לב – כל ציוץ יכול להכיל עד 140 תווים בלבד. יש לכם 140 תווים לספר סיפור, להעביר רעיון, לומר משהו לעולם.
* שימו לב #2 – אני מניח שזה מובן מאליו, אבל אתם מוכרחים להקפיד על הגהה, פיסוק נכון והימנעות מטעויות כתיב.
* מה לכתוב? בהתחלה זה לא קל, כי זה חדש. פשוט תתחילו לקשקש. תהיו נוכחים ומשהו כבר יצא.
* חשוב מאוד מאוד: לא לדבר על העסק שלכם, לשווק אותו, או לצרף לינקים לאתר שלכם כבר בהתחלה. אם תתחילו ישר בפעולות שיווקיות – אתם רק תבריחו עוקבים פוטנציאליים. לכן אני חוזר ואומר – תתחילו לצייץ, אפילו דברים סתמיים, אפילו שטויות, רק אל תכניסו על ההתחלה תכנים שיווקיים או הפניות לתכנים שיווקיים. מה כן? 100% מלל טהור בנימה אישית ולא עסקית!
* למה אנחנו מכניסים תוכן לפני הוספת נעקבים? כדי שהפיד שלכם לא יהיה מדבר סהרה כשיוזרים אחרים נכנסים לראות מה קורה. אם הם רואים פיד המכיל תוכן מסקרן ועם פוטנציאל – הם יתחילו לעקוב. אם יראו ואקום (או לחילופין ספאם) – הם יברחו לבלי שוב.

3. הוסיפו נעקבים.
אחרי שטיפחנו את הפרופיל החדש, התמונה שלנו מתנוססת עם חיוך מאוזן לאוזן והפיד שלנו מועשר במספר ציוצים – זה הזמן להוסיף נעקבים. אבל את מי להוסיף? כמה להוסיף?
אין לי נוסחה חד משמעית לכך. בשורה התחתונה, כדאי להוסיף נעקבים שיעניינו אתכם לפי תחומי העניין שלכם – הומור, חדשות, פוליטיקה, פיזיקה גרעינית או בר רפאלי, הכל הולך. שימו לב שאתם לא מוסיפים רק ידוענים, אלא בעיקר אנשים כמוכם וכמוני. צרפו בהתחלה 30-100-300 נעקבים (בהדרגתיות, לא יותר מדי בבת אחת, שלא תיחסמו), מדי יום תוסיפו עוד ועוד ופשוט תזרמו עם עצמכם ועם הפלטפורמה – אתם כבר תלמדו בעצמכם על סמך ניסוי וטעיה, כמה נעקבים ואלו יוזרים אתם רוצים לראות בפיד שלכם.

animal, bird, pidgin, twitter icon

4. להשתלב, ללמוד את הפלטפורמה ולייצר עוקבים.
אתם חדשים בטוויטר, אנונימיים, אף אחד לא מכיר אתכם. אתם צריכים ליצור לעצמכם פופולריות.
תלמדו את הפלטפורמה – לטוויטר יש שפה משלו. כדי ללמוד אותה צריך להיות נוכחים שם, להכיר נעקבים, לקרוא ציוצים ולהיות סבלניים – לוקח זמן ללמוד, להשתלב וליצור פופולריות. גם פתח תקווה לא נבנתה ביום אחד.
איך תייצרו עוקבים? בעזרת התוכן שלכם ובאמצעות אינטראקציה עם יוזרים אחרים: תגיבו לציוצים, תפברטו (“פיברוט” = מלשון “פייבוריט”, המקביל הטוויטרי של “לייק”), תרטווטו (“רטוויט” = ציוץ מחדש, המקביל הטוויטרי של שיתוף) – וכל זה במקביל לציוצים עצמאיים שאתם ממשיכים לייצר.

5. לא להגזים – כל דבר במידה.
אל תעייפו את העוקבים שלכם, אל תטרידו את הנעקבים והשתדלו לא להיסחף לצ’אטים אין סופיים.
הפגינו נוכחות – צייצו כל יום מספר ציוצים עצמאיים ועוד מספר תגובות. אל “תחפרו”.
פרגנו לצייצנים אחרים – דרך “פיברוטים” ו”ריטווטים”. הצייצן הממוצע אוהב תשומת לב חיובית, לטפו לאנשים את האגו בלי בושה.
*שימו לב שאתם לא “מרטווטים” יותר מדי ציוצים, כיוון שהפיד האישי שלכם עדיין צריך להיראות כמו הפיד שלכם ולא כמו הפיד הכללי.

6. הקפידו על תוכן מקורי בלבד!
אני חוזר ומדגיש – פרסמו תוכן מקורי בלבד!
לא מועתק, לא משוכתב, לא מתורגם – רק מקורי.
(*אלא אם כן אתם משתפים תוכן עם קרדיט מלא לכותב)
נתקלתי בלא מעט צייצנים שצברו פופולריות על חשבון ציוצים מועתקים. זה מצליח לזמן מה ואז חוזר אליכם כמו בומרנג. עדיף שתהיו לא הכי מעניינים או מצחיקים, אבל תהיו אתם. ככל שתהיו יותר אתם עצמכם – כך עם הזמן תצברו יותר עוקבים נאמנים שנהנים לעקוב אחריכם ולא אחרי מישהו מאולץ שניסיתם להיות.

7. להיות עקביים ולא להיעלם או “להירדם בשמירה”.
צברתם נעקבים, ייצרתם עוקבים – כל הכבוד! נפלא! תמשיכו. אף אחד לא יזכור לכם את ההברקה הגאונית מסתיו 1987. אם לא תמשיכו לספק תוכן – תאבדו עוקבים.
אני לא אומר לצייץ כל יום כל היום, אבל כמו שאמרתי בסעיף הקודם – הכל במידה. תהיו נוכחים בצורה מתונה ועקבית.

8. מזל טוב – הוסמכת ועלית לדרגת צייצן מהשורה הראשונה! (כסא 23)
יש לך פז”מ? רזומה מכובד של ציוצים? יש עוקבים? יחס? אינטראקציה? פופולריות?
עכשיו אפשר להתחיל לשווק את העסק – בצורה מושכלת ובעדינות.
אתם ממשיכים להתנהל באותו אופן חברתי שהתנהלתם עד היום, רק שמדי פעם מפרסמים תוכן שיווקי קליל: למשל, לינק לאתר שלכם עם הזמנה אישית לבקר בו. למשל, טיפ מקצועי. למשל, קישור לכתבה או מאמר שפרסמתם לאחרונה… כל דבר שעשוי לעניין את העוקבים שלכם ולא יבריח אותם.

9. רגע לפני סיום, פירגון מכל הלב לאפליקציית טוויטר כחול-לבן החינמית והמגניבה:
טוויטוזאור! –
 tweetozaur.com
(לאפליקציה הזו תוכלו להתחבר לאחר שנרשמתם לטוויטר.)

מטרתו העיקרית של טוויטוזאור היא לשפר לכם את חוויית השימוש בטוויטר, למשל:

  • במקום לעבור אחורה על כל ציוצי הפיד שפספסתם, טוויטוזאור דואג לסדר לכם אותם לפי דירוג ה”מפוברטים” וה”מרוטווטים” ביותר – כך מובטח לכם שתראו את הציוצים הפופולריים ביותר.
  • לכל משתמש בטוויטר ישנו דף פרופיל בתוך טוויטוזאור, אשר בו נמצאים כ- 100 (ולעיתים יותר) מציוציו הפופולריים ביותר, מחולקים לקטגוריות (הטובים ביותר אי פעם, הטובים ביותר לאחרונה, המדיה הטובה ביותר, ועוד).
  • האתר מרכז את כל פעילויות העוקבים והנעקבים שלך – כך שתוכל לראות בדיוק מי התחיל לעקוב ומי “אינפל” (הפסיק לעקוב, מלשון Unfollow).
  • מעבר לכך קיימות עוד פונקציות רבות, כגון רשימות יומיות, רשימות הטובים בכל הזמנים, “קינגוזאורים” ועוד.

10. שתתחילו לקבל השראה ולצייץ?

*לכל המעוניין – להלן קישור לעמוד הטוויטר שלי, האחריות מוטלת על הקורא בלבד:
twitter.com/DudiSharon

ולעמוד הציוצים המובילים באפליקציית “פאבסטאר” (אפליקציה בינ”ל, על אותו עקרון של טוויטוזאור):
favstar.fm/users/DudiSharon

twitter icon

לסיכום,
כפי שהסברתי בהתחלה – טוויטר הוא כלי עזר שיווקי בלבד ואינו אמצעי השיווק העיקרי שלכם.

מה שכן, לפני הכלי השיווקי שבו, הוא קודם כל פלטפורמה כיפית ומגניבה לברברן הממוצע.
השתמשו בו בחוכמה והוא יעשה את עבודתו נאמנה.

בהצלחה!